Какво е играта с пръсти и защо я прилагаме в градината?
Във
валдорфското образование се смята, че детските рими и игрите с пръсти, не само
са едни от най-добрите методи на преподаване на малки деца, но те също помогат
да се създаде връзка между възпитателя и детето. Тези игри са неразделна част
от ранното детство във валдорфската детска градина. Както е посочено от
валдорфският учител и автор Rahima Baldwin: "Взаимодействието с вашето
дете, ангажирането на способността за имитация и музикалните елементи, използвани
в този вид игра, която радва децата от векове, има голямо значение за тяхното
добро развитие."
Текстовете в
игрите с пръсти отговарят на движенията на ръцете и резултатът е това, което
съвременната педагогика наричат многосетивно обучение, поради това, че се
ангажират множество сетива като зрителни и слухови, и движение като средство за
обучение. Педагозите са открили, че този мултисензорен подход е по-ефективен метод
в сравнение с тези, които използват само едно сетиво, като слуха.
Мултисензорният подход, дава възможност на едно дете, което предпочита обучение
чрез слушане, да бъде също толкова ангажирано в играта с пръсти, както и при
друго дете, чиято сила е в обучението чрез гледане.
Предимства на игрите с пръсти
· развитие на езика
· мускулна координация
· осъзнаването на тялото
· овладяване на ритъма
· подготовка за свирене на
музикален инструмент
· способност за концентрация
· развитие на самочувствието
Детските песни и стихчета за пръсти предлагат естествен преход между по-малкото дете, чийто свят се фокусира върху движението и на по-голямото дете, което е в етапа на учене и усвояване на символичния език на думите и буквите. Символите с ръце, думите, използвани в римите за игри с пръсти, предлагат преход към идеята, че символи или букви, може да се представят със звуци. Децата, които са учили игри с пръсти, ще напредват по-лесно в четене на думи, имайки солидната основа от римите за игрите с пръсти.
Източник: http://feylandia777.blogspot.com/2012/02/blog-post_29.html